Thursday, April 15, 2010

Dilema Lesen Memandu.

Assalamualaikum semua.

Sebenarnya aku baru merancang untuk ambil lesen memandu. Sebelum boleh dapatkan lesen P kita mestilah kena ada lesen L dulu kan?
Tapi yang menjadikan kepala agak bingung skrg ni adalah samada nak ambil lesen L Kereta dan Motor sekali atau hanya L Kereta sahaja.

Kalo ambil kedua2nya sekali lg murah berbanding ambil secara berasingan. Tapi kat sini aku takut lesen motor tu akan jadi sia2 dan membazir je. Takut2 lesen P motor nanti tak terambil sbb aku tak yakin nak bawa motor sendiri. Maklumla, perempuan. Hehe.. Tapi kat rumah, abang ada sebiji motor. Boleh gakla nak pinjam motor dia buat berlatih kan. Semakin confius pula ni. Huhu..

Rasanya apa yg patut dibuat ye. Ambil L Kereta Motor sekali Atau L Kereta sahaja? Hmm..

4 comments:

Stargone said...

ambil jer dua-dua sekali. kalau boleh ambil la sekali P motor tu, senang kemudian hari. alasan takut tu tak boleh pakai, kena cuba lar.. bila lagi nak cuba kan?

en. aMin said...

hye..
sy rsa better amik 2-2 trus, sbb kalo x, mmg xde masa nak amik lenkali punye...

ala, asal practice byk2 kali, mesti boleh punye... :)

eida said...

hurm.. better amik skali.. t xyah nk piki lg pasal lesen.. lgpun masa jimat.. gudluck yee

puteri cahaya. said...

farah, welcome to blogging world1..

Post a Comment